Furnizarea apei este întreruptă luni, 13.11.2023, între orele 08:30 - 15:00, pentru remedierea unei defecțiuni pe strada Nufărului. Străzi afectate: Horticolei (parțial), Spicului, Nufărului, Doboșari.

Campania Globală pentru Educație este o mișcare a societății civile al cărei scop este de a combate criza globală din domeniul educației. Misiunea noastră este de a ne asigura că statele iau măsuri pentru a asigura dreptul universal la o educație publică gratuită și de calitate.

Campania Globală pentru Educație este susținută de aproximativ 90 de coaliții naționale – formate din organizații neguvernamentale, organizații ale comunității, sindicate ale profesorilor, asociații ale părinților și grupuri de protecție a drepturilor copilului, dar și de rețele și organizații regionale și internaționale.

În România, Campania Globală pentru Educație este coordonată de organizația Salvați Copiii. În baza colaborării cu Organizația Salvați Copiii, Ministerul Educației sprijină activitățile desfășurate în cadrul Campaniei Globale pentru Educație.

Având ca temă ”Școli fără bullying”, activitățile desfășurate în acest an în cadrul Campaniei Globale pentru Educație au urmărit trei obiective:

Informarea și sensibilizarea elevilor și a celorlalți parteneri educaționali cu privire la cauzele și efectele fenomenului de bullying.

Experimentarea de către elevi a unor forme dezirabile de răspuns la situații de bullying.

Culegerea și diseminarea de instrumente și bune practici care și-au dovedit eficiența în prevenirea și combaterea fenomenului de bullying.

În perioada 1-10 iunie 2022, elevii și cadrele didactice de la Școala Gimnazială „Mihail Sadoveanu” Fălticeni, în parteneriat cu biblioteca școlii și cabinetul de asistență psihopedagogică din școala noastră, au desfășurat activități interesante, valorificând pachetul de resurse trimis de Organizația Salvați Copiii. Campania a fost înscrisă pe agenda consilierului de programe și proiecte educative, prof. Lencu Cristina.

Au participat 405 elevi  din 15 clase (CP A, CP B, CP Step by Step, I A, I B, II A, II Step by Step, III B, III Step by Step, IV B, V B, VI A, VI B, VI C, VII B și 22 cadre didactice (Dascălu Nicoleta, Apostol Anca Florina, Bejenaru Simona Manuela, Gavrilescu Voica, Filip Elena, Butnaru Ana, Țugui Florentina Magda, Loghin Felicia, Gherman Roxana, Burlacu Nicoleta Magdalena, Baciu Elena, Corduneanu Paraschiva, Ichim Mihaela, Axinia Maria, Cojocariu Lăcrămioara Elena, Ștefănescu Gabriela, Moisii Doina, Turcu Marcela, Lencu Cristina, Pavăl Alina, Stan Doriana, Pașcovici Elena).

La cei mici, pornind de la mesajul zilei, am discutat cu copiii ce înseamna să fii prieten, dar și atunci când unele vorbe, spuse la supărare, nu mai pot fi șterse, întoarse. Activitatea a continuat cu povestirea „Vântul”, o povestire cu un mesaj moralizator care a acaparat atenția și interesul copiilor.

Prin jocurile educative și strategiile bine gândite copiii au fost îndrumați să înțeleagă postura în care se expune fiecare parte a acțiunii de bullying și să conștientizeze consecințele grave pe care acesta le poate avea. Prin activitățile interactive și planșe frumos realizate, copiii s-au familiarizat cu diferiți termeni specifici din sfera bullying-ului și au aflat, pe rând răspunsuri la diferite întrebări: Ce este bullying-ul? Care sunt caracteristicile bullying-ului? Unde se întâmplă bullying-ul? Cum se simte cel agresat? Care sunt formele de bullying ? Ce obțin cei ce fac bullying?

Elevii au vizionat filmulețul „Nonviolenta în școală „, au realizat desene și un colaj cu tema „Copacul prieteniei”. S-au implicat în discuții, au dat exemple de copii agresați, de comportamente negative din mediile cunoscute și au găsit soluții de rezolvare.

Elevii au fost informați cu privire la cauzele și efectele fenomenului de bullying și pentru că nu au putut exemplifica cu situații din clasa lor, au hotărât să dea mai bine sfaturi altor copii pentru a avea și ei o clasă prietenoasă, fără bullying. Fluturașii cu îndemnurile lor vor zbura către toți copiii și astfel vor preveni acest fenomen trist.

Una dintre activități s-a numit „Puterea cuvintelor”. Elevii au ornat chipurile unor copii, fetiță, băiat, apoi le-au adresat cuvinte care rănesc. Au adresat apoi cuvinte care alină și au observat că vorbele care rănesc lasă urme, chiar dacă apoi ne cerem scuze. S-au tras concluzii și au fost afișate cele două chipuri în clasă, ca să nu uităm de Puterea cuvintelor.

Elevii aflați în excursia tematică „Pe urmele marelui povestitor Ion Creangă” au dovedit că deși suntem diferiți, am învățat să ne acceptăm și să ne respectăm reciproc. Timpul petrecut împreună este prețios pentru noi.

Unii elevi au participat la o dezbatere în urma căreia au stabilit ce trebuie să facă dacă sunt martori la comportamente de tip bullying. La final, au realizat o lucrare colectivă cu mesaje de susținere pentru elevii care trec printr-o situație de bullying.

Alții au luat parte la jocuri de rol, având ca temă situații concrete întâlnite în viața de școlar, sau realizând bilete cu îndemnuri pe care le-au oferit colegilor.

La clasele gimnaziale, activitatea “Agresorii invizibili” i-a încurajat pe elevi să se gândească la diferite tipuri de violență cibernetică și să ia în considerare efectele și consecințele pe care le are acest fenomen,  atât asupra victimei, cât și asupra agresorului.

Prin metoda jocului de rol, elevii, au fost atât agresori cât și victime, după care au fost provocați să găsească soluții pentru situațiile prezentate, să conștientizeze pericolele și să propună activități de prevenire a fenomenului. Scenetele au reprezentat un pretext pentru o amplă discuție argumentativă folosită cu scopul de a educa elevii să se implice în prevenirea acestui fenomen.

Tema activității: „Prevenirea bullying- ului”  s-a concretizat în vizionarea materialelor video ,,Alege să te opui bullying-ului” și într-o dezbatere. Elevii au conștientizat ce înseamnă violență, abuz, comportament abuziv. Au înțeles că e necesar să cultive bunătatea, toleranța, respectul.

Activitatea unei clase a urmărit explicarea conceptului de „bullying” , identificarea caracteristicilor, a tipurilor și conștientizarea efectelor pe care le are asupra victimei, agresorului, dar și asupra martorilor. Activitatea a continuat cu discuții libere pe tema „Ce fac cu sentimentele mele?”.

Elevii au descoperit modalități prin care poate fi controlată furia, cum să gestioneze tristețea, să identifice surse de veselie și cum să evite timiditatea și să fie mai sociabili.

Prof. Elena Pașcovici

About Author

Descoperă mai multe la FĂLTICENI ONLINE

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura

Descoperă mai multe la FĂLTICENI ONLINE

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura