LIGA 3: ȘOMUZ FĂLTICENI - CSM PAȘCANI (30 aprilie /ora 17.00) VEZI LIVE !
16 mai 2022

Peste 18 mii de cereri de eliberare a paşapoartelor preluate în primele luni ale acestui an la Suceava

Prefectura Suceava a prezentat o analiză a activităţii desfăşurate în primele trei luni ale anului 2022, la nivelul Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Suceava.

În acest interval, la ghișeele serviciului au fost preluate un număr de 18.602 cereri de eliberare a paşapoartelor din care: 17.819 cereri de eliberare a paşapoartelor simple electronice; 783 cereri de eliberare a paşapoartelor simple temporare.

Prin misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate, au fost primite şi soluţionate de către S.P.C.P. Suceava un număr de 5.348 cereri.

Pentru cetăţenii români cu domiciliul în străinătate (CRDS) au fost preluate la ghişeele serviciului un număr de 297 cereri (295 cereri pentru pașapoarte simple electronice și 2 cereri pentru pașapoarte simple temporare).

Cu privire la schimbarea domiciliului din străinătate în România, în evidențele proprii de pașapoarte s-au efectuat mențiunile necesare pentru un număr de 218 de persoane, deținătoare de pașaport cu domiciliul în străinătate.

Prin ghişeul eliberări paşapoarte al serviciului au fost înmânate/livrate către solicitant un număr de 10.187 pașapoarte simple, din care: 627 paşapoarte simple temporare; 9.560 paşapoarte simple electronice.

Prin curier (contra taxei de 11,30 lei) au fost livrate către solicitanți un număr de 2.936  de paşapoarte simple electronice.

Cetățenii care doresc un document de călătorie sunt sfătuiți să opteze pentru pașaportul simplu electronic având în vedere și faptul că, pe lângă posibilitatea livrării la domiciliul/reședința din țară a titularului ori solicitantului de pașaport, eliberarea acestuia este realizabilă în prezent într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii. În cazul unor creșteri semnificative ale numărului de cereri depuse, termenul de eliberare a pașaportului simplu electronic va fi adaptat în consecință.

Totodată, menționăm că plata taxei de pașaport se poate efectua la casieriile unităților CEC Bank precum și la stațiile de plată Selfpay ale CEC Bank și on-line prin platforma de plăți virtuale ghișeul.ro

 Se menține suspendată activitatea prin punctul de lucru mobil Rădăuți.

 Preluarea cererilor pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice, respectiv a pașapoartelor simple temporare se realizează la ghișeele serviciului din municipiul Suceava, preponderent în baza programărilor on-line efectuate pe platforma www. epasapoarte.ro. Pentru solicitanții aflați în imposibilitatea efectuării unor programări on-line, la nivelul serviciului se va  efectua o analiză cu privire la posibilitatea preluării cererilor acestora, în intervalele de timp nerezervate prin portalul www.epasapoarte.ro.

 Adresăm rugămintea cetățenilor care au efectuat o programare și nu se mai pot prezenta pentru depunerea cererii de eliberare a documentului de călătorie, să anuleze programarea respectivă, prin accesarea butonului “Anulează programare” din e-mail-ul de confirmare, în vederea disponibilizării poziției ocupate.

De altfel, stadiul cererii de eliberare a pașaportului simplu electronic și momentul când documentul este ajuns în ghișeul serviciului unde s-a solicitat ridicarea se poate verifica, on-line, prin secțiunea Status pasaport la adresele www.pasapoarte.mai.gov.ro, www.prefecturasuceava.ro.

Pentru informații suplimentare, cetățenii se pot vă adresa la telefon  0230/523120, fax 0230/523042, ori prin e-mail: pasapoarte@prefecturasuceava.ro.