Guvernul României va angaja experți externi, plătiți din fonduri europene, ce vor activa în cadrul unui call-center care va funcţiona în cadrul Agenţiei Naţionale pentru Plăţi și Inspecţie Socială (ANPIS) cu rolul de a simplifica accesarea de către cetățeni a serviciilor din domeniul politicilor familiale.
Printr-un Memorandum, au fost aprobate activitățile necesare pentru implementarea proiectului Politici sociale performante – strategie națională pentru implementarea performantă a politicilor familiale, care vizează înființarea unui helpdesk în cadrul Agenţiei Naţionale pentru Plăţi și Inspecţie Socială (ANPIS).
Acest helpdesk, care va include și un call-center, are rolul de a simplifica accesarea de către cetățeni a serviciilor din domeniul politicilor familiale, prin instrumente moderne și canale eficiente, accesibile și accesibilizate de comunicare, adaptate la progresele tehnologiei moderne.
Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială gestionează plata beneficiilor de asistență socială pentru peste 6,5 milioane de beneficiari, administrează și gestionează un buget de peste 27,1 miliarde lei pentru acordarea următoarelor beneficii sociale:
Alocaţia de stat pentru copii
Indemnizaţia pentru creşterea copilului
Venitul minim garantat
Alocaţia pentru susţinerea familiei
Ajutorul pentru încălzirea locuinței
Indemnizaţia de hrană pentru bolnavii HIV/SIDA
Alocaţia de plasament
Subvenţii acordate asociaţiilor şi fundaţiilor
Indemnizația de sprijin ca urmare a situaţiei epidemiologice determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2
Indemnizația de sprijin pentru consumatorul vulnerabil de energie
Compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale
Asistență în acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice
Indemnizația care se acordă pe perioada concediului de acomodare
Programul naţional de suport pentru copii, în contextul pandemiei de COVID-19 – “Din grijă pentru copii”.
Pentru a facilita accesul cetățenilor la aceste tipuri de beneficii de asistență socială, ANPIS va avea și un call-center gestionat de 70 de experți externi, plătiți din fonduri europene, pe perioada de implementare a proiectului.