Se întâmpla în urmă cu 136 de ani, pe data de 24 septembrie. Căile Ferate Române publicau în Monitorul Oficial, anunțul privind deschiderea liniei ferate Dolhasca – Fălticeni.
Redăm anunțul din Monitorul Oficial nr. 137 din 24 septembrie 1887
Se aduce la cunoștința generală că, cu începere de luni, 28 Septembrie (10 Octombrie) 1887, se va deschide linia Dolhasca – Folticeni, pentru traficul de persoane, bagaje, mare și mică viteză, urmând a circula pe această linie trenurile mixte No. 115, 116 și 118, a căror mers urmează:
Trenul mixt No. 115
Dolhasca, pleacă….. 12,00 p.m.
Basarab, sosește ….. 12,31 p.m.
Pleacă ….. 12,42 p.m.
Folticeni, sosește ….. 1,10 p.m.
Trenul mixt No. 116
Folticeni, pleacă ….. 9,35 m.
Basarab, sosește ….. 10,03 m.
Pleacă ….. 10,04 m.
Dolhasca, sosește ….. 10,40 m.
Trenul mixt No. 117
Dolhasca, pleacă ….. 6,30 p.m.
Basarab, sosește ….. 6,58 p.m.
Pleacă ….. 7,09 p.m.
Folticeni, sosește ….. 7,40 p.m.
Trenul mixt No. 118
Folticeni, pleacă ….. 4,10 p.m.
Basarab, sosește ….. 4,38 p.m.
Pleacă ….. 4,49 p.m.
Dolhasca, sosește ….. 5,20 p.m.
Legături
În Dolhasca cu trenul No. 3 al căii ferate Lemberg – Cernăuți – Iași, prin trenul No. 1 al căilor ferate române din Bucurști etc. și cu trenul No. 10 al căii ferate Lemberg – Cernăuți – Iași din Suceava.
În Dolhasca cu trenul No. 3 al căii ferate Lemberg – Cernăuți – Iași spre Suceava.
În Dolhasca cu trenul No. 4 al căii ferate Lemberg – Cernăuți – Iași din Suceava.
În Dolhasca cu trenul No. 4 al căii ferate Lemberg – Cernăuți – Iași, prin trenul No. 2 al căilor ferate române spre București etc. și cu trenul No. 9 al căii ferate Lemberg – Cernăuți – Iași spre Suceava.
