De luni, 2 august 2021, potrivit obligațiilor europene asumate de statul român, Direcţia de Evidenţă a Populaţiei şi Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Afacerilor Interne va începe emiterea cărții electronice de identitate.
Lansarea proiectului pilot pentru emiterea cărții electronice de identitate va avea la sediul Direcției de Evidență a Persoanelor a Municipiului Cluj-Napoca, în prezența ministrului Afacerilor Interne, Lucian Bode.
În etapa pilot, cu o durată de 6 luni, ar urma să fie emise circa 5000 de cărți electronice de identitate.
Cetăţenii români vor putea călători în Uniunea Europeană în temeiul unui paşaport valabil, a unei cărţi electronice de identitate emisă după data de 2 august sau în baza actualei cărţi de identitate aflată în termen de valabilitate. Perioada de tranziţie urmează să se încheie în anul 2031.
Este de așteptat ca lansarea proiectului pilor să aducă și răspunsuri la întrebările pe care cetățenii le au legat de costuri, obligativitatea obținerii documentului și opțiunile pe care le vor avea persoanele care nu-și doresc cărți electronice de identitate.