LIGA 3: ȘOMUZ FĂLTICENI - CSM PAȘCANI (30 aprilie /ora 17.00) VEZI LIVE !
23 mai 2022

Cinci module de învăţare vor înlocui semestrele în următorul an şcolar

În Monitorul Oficial al României a fost publicat Ordinul ministrului educației nr. 3.505/2022 care schimbă Calendarul anului școlar 2022-2023.

Sunt stabilite cinci module de învățare care vor înlocui semestrele.

Anul școlar 2022-2023 va avea o durată de 36 de săptămâni de cursuri, ușor redusă pentru clasele de final de ciclu gimnazial sau liceal.

Structura anului școlar va fi următoarea:

5 septembrie – 21 octombrie, cursuri (modul de învățare);

22 – 30 octombrie, vacanță;

31 octombrie – 22 decembrie, cursuri;

23 decembrie 2022 – 8 ianuarie 2023, vacanța de iarnă;

9 ianuarie – 3/ 10/ 17 februarie 2023 (dată ce va fi aleasă de inspectoratele școlare județene), cursuri;

6 – 26 februarie 2023 va fi o săptămână de vacanță, perioada exactă urmând să fie decisă de inspectoratele școlare;

13/ 20/ 27 februarie (la decizia inspectoratelor) – 6 aprilie 2023, cursuri;

7 – 18 aprilie 2023, vacanță de primăvară;

19 aprilie – 16 iunie 2023, cursuri;

Datele pentru organizarea examenelor/evaluărilor naționale, al examenelor de absolvire, respectiv de certificare/atestare a calificării profesionale/a competențelor, precum și calendarul admiterii în clasa a IX-a vor fi stabilite ulterior.  

Clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă vor încheia cursurile în data de 2 iunie 2023.

Clasa a VIII-a va încheia cursurile pe 9 iunie 2023.

Clasele din învățământ liceal de filieră tehnologică, clasele din învățământul postliceal, cu excepția calificărilor din domeniul sănătate și asistență pedagogică, și clasele din învățământul profesional vor termina anul școlar pe 23 iunie. 

Pe 5 octombrie când este celebrată Ziua internațională a educației și în zilele nelucrătoare/de sărbătoare legală nu se organizează cursuri.

Programele „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se vor desfășura în perioada 27 februarie – 16 iunie, în intervale de câte cinci zile consecutive lucrătoare, planificarea urmând să fie făcută la nivelul fiecărei unități de învățământ.